تهیه (پلمپ) دفاتر قانونی
اسفند ماه هر سال آخرین مهلت درخواست متقاضیان برای دفاتر قانونی سال مالی بعدی است. هم‌زمان با این اقدام باید برای پلمپ دفاتر سال ملی بعد نیز اقدام کنید و تا قبل از پایان سال درخواست خود را به اداره ثبت تحویل دهید. 

دلایل رد شدن دفاتر پلمپ

  1. استفاده از دفاتر سال های قبل
  2. ثبت هرگونه اطلاعات غیرواقعی
  3. ثبت نکردن فعالیت های مربوط به شعب یاشعبه شرکت
  4. صفحات بیش از حد سفید گذاشته شده و سفید ماندن تمام صفحات به منظور سوء استفاده
  5. عدم ثبت یک یا چند فعالیت
  6. تراشیدن، پاک کردن، محو کردن و مخدوش کردن مندرجات
  7. درصورتی که دفاتر ازپلمپ خارج شده و فاقد یک یا چند برگ باشد

عواقب و جریمه عدم پلمپ دفاتر و ارائه دفاتر قانونی

باتوجه به ماده 193 قانون مالیات های مستقیم، مودیانی که به وسیله ی این قانون موظف به نگهداری دفاتر قانونی می باشند، در صورتی که دفاتر خود را تسلیم نمایند و یا ترازنامه و حساب سود و زیان خود را اعلام نکند، معادل ۲۰% مالیات برای هر یک از موارد ذکر شده جریمه خواهند شد؛ و در صورتی که دفاتر آنها رد شود این جریمه معادل 1۰% خواهد بود.
نکته قابل توجه: باتوجه به اینکه عدم تسلیم اظهارنامه، ترازنامه و حساب سود و زیان در دوره معافیت موجب عدم استفاده از معافیت مقرر در سال خواهد شد، لذا ممیز می تواند دفاتر را رد کند و یا در بهترین حالت 1۰% جریمه محاسبه نماید.

 

مدارک جهت اخذ پلمپ دفاتر

طبق مقررات برای اخذ پلمپ دفاتر قانونی، مدارکی مورد نیاز است که آن ها را در زیر برای شما شرح داده ایم:

  1. مدارک شناسایی مدیرعامل شرکت
  2. کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده ” در دفترخانه اسناد رسمی یا توسط وکیل موسسه” تمامی اعضای شرکت
  3. تهیه و تنظیم اظهارنامه پلمپ
  4. انتخاب دفاتر
  5. اسکن روزنامه رسمی تاسیس
  6. اسکن روزنامه رسمی آخرین تغییرات
  7. مهرشرکت
  8. نشانی دقیق شرکت
  9. کد پستی شرکت
برای ارائه گواهی پلمپ دفاتر به هر سازمانی باید فرم مربوطه را تکمیل و آن را به تایید اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات برسانید.

جهت دریافت این فرم با کارشناسان ما در ارتباط باشید

مطالب پیشنهادی مجله خبری با من تامین

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به فراهم شدن امکان ثبت نام اینترنتی تسهیلات قرض الحسنه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی گفت: طی روزهای گذشته، بیش از ۹۰ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران متقاضی، اقدام به ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه کرده و ۴۳ هزار نفر نیز وام خود را دریافت کرده‌اند.
کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران با صدور اطلاعیه‌ای از بازنشستگان متقاضی دریافت تسهیلات ۷
امکان ارائه درخواست بازنشستگی عادی در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی فراهم شد.