ارسال غیر حضوری "لیست" حق بیمه را به روزهای پایانی ماه موکول نکنید
ارسال غیر حضوری "لیست" حق بیمه را به روزهای پایانی ماه موکول نکنید
ارسال غیر حضوری "لیست" حق بیمه را به روزهای پایانی ماه موکول نکنید
1401/02/21 14:41
سازمان تأمین‌اجتماعی با یادآوری انتقال کلیه امور مربوط به لیست‌های ارسالی حق بیمه کارفرمایان به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان از ابتدای اردیبهشت 1401، از کلیه کارفرمایان خواست در صورت عدم عضویت در این سامانه؛ هرچه سریع‌تر در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان ثبت‌نام کرده و ارسال لیست حق بیمه را به روزهای پایانی ماه، موکول نکنند.
در اطلاعیه سازمان تامین اجتماعی آمده است: همانطور که پیش از این اعلام شده بود از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری و پیرو اطلاع‌رسانی‌های قبلی به کارفرمایان؛ با هدف فراهم شدن امکان کنترل‌های هوشمند و سیستمی و نمایش پیغام‌های متناسب و هشدارهای بموقع عملکردی به کارفرمایان برای ارسال سریع‌تر و مطلوب‌تر لیست حق بیمه، کلیه امور مربوط به لیست‌های ارسالی حق بیمه کارفرمایان، تنها از طریق سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی eservices.tamin.ir امکانپذیر خواهد بود.

براساس این اطلاعیه، پس از طراحی برنامه هوشمندسازی لیست‌های حق بیمه ارسالی کارفرمایان و پیاده‌سازی آن در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی‌، از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱، سامانه قدیمی "سمت"  (samt.tamin.ir) برای کارفرمایان غیرفعال شده و کلیه امور مربوط به لیست‌های ارسالی حق بیمه کارفرمایان، صرفاً از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان انجام خواهد شد.

از دستاوردهای سامانه جدید می‌توان به کنترل‌های هوشمند و سیستمی درخصوص رسیدگی به مدت کارکرد، عناوین شغلی و ریزدستمزد، نفرات شاغل، میزان رشد دستمزدها و مزایای مشمول کسر حق بیمه (براساس مصوبات شورای عالی کار و همچنین مصوبات دولت و ...) و نمایش پیغام‌های متناسب و هشدارهای بموقع عملکردی اشاره کرد که کارفرمایان محترم را در ارسال سریع‌تر و مطلوبتر لیست حق بیمه یاری خواهد کرد و عملاً به طرز مؤثری از مشکلات آتی و اتلاف وقت و هزینه مخاطبان جلوگیری می‌کند.

لازم به ذکر است دسترسی به سامانه سمت samt.tamin.ir تنها برای کارفرمایان غیرفعال شده و بیمه‌شدگان ‌خویش‌پرداز از جمله بیمه‌شدگان اختیاری، بیمه‌شدگان مشاغل آزاد و سایر بیمه‌شدگانی که تاکنون از این سامانه برای پرداخت حق بیمه خود استفاده می‌کردند، کماکان می‌توانند از این سامانه برای واریز حق بیمه ماهانه خود استفاده کنند.

بنا بر اعلام روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، همچنین کارفرمایان در صورت داشتن سوال و ابهام و یا مواجهه با هر مسئله‌ای، می‌توانند موضوع را از طریق سامانه ۱۴۲۰ (مرکز ارتباطات و نظارات مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی) به این سازمان اعلام و پیگیری کنند.

>>به صفحه رسمی اینستاگرام خدمات غیر حضوری با من تامین بپیوندید<<

مطالب پیشنهادی مجله خبری با من تامین

فعال مستقل کارگری گفت: هر سال حقوق کارگران شهرداری براساس مصوبه‌‎ی شورایعالی کار افزایش پیدا می‌کرد اما امسال همه‌ی این‌ها را کنار گذاشته‌اند و معلوم نیست چگونه و بر چه مبنایی حقوق‌ها افزایش یافته است.
دولت مصوبه شورای عالی کار درباره حداقل‌بگیران بازنشسته تأمین اجتماعی را تصویب کرد.
سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: طی سال گذشته بیش از ۷۷۸ هزار سند پرداخت کمک هزینه اروتز و پروتز (وسایل کمک پزشکی) از سوی شعب سازمان تأمین‌اجتماعی صادر شده است.
پاسخ: 1-حتما به صورت غیر ارادی بیکار شده باشد. 2-بازنشسته یا مستمری بگیر نباشد. 3-بیمه شده حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد قبل از بیکار شدن. 4-بیمه شدگانی که به دلیل حوادثی مانند سیل، زلزله، آتش سوزی بیکار شدند نیاز به داشتن حداقل سابقه بیمه ندارند را دریافت خواهند کرد.
پاسخ: ۱- درخواست توسط متقاضی ارائه شده باشد ۲- حق بیمه دوران مذکور پرداخت شده باشد ۳- رابطه بیمه ای فرد با سازمان بیمه تامین اجتماعی برقرار باشد ۴- در صورتی که بیمه شده قبل از تاریخ تقاضا حداقل «۲» سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد
پاسخ: 1- فرد تحت پوشش با ۶۰ سال سن و ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌تواند با حداقل حقوق پایه و بیشتر بازنشسته شود. 2- فرد تحت پوشش با ۶۰ سال سن و زیر ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه متناسب با تعداد سال‌های پرداخت حق بیمه بازنشسته می‌شود. 3- فرد تحت پوشش با ۶۰ سال سن و ۱۰ سال سابقه 4- فرد تحت پوشش با ۵۰ سال سن و ۳۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه با حقوق کامل باز نشسته می‌شود.