دادخواست نویسی شکایت کارگر از کارفرما

راهنمای استفاده از خدمات

 

اگر با کارفرمای خود مشکل دارید و قصد شکایت از او را دارید باید با قوانین اداره کار و امور اجتماعی آشنا شوید اطلاع و آگاهی از این قوانین کمک بسیار زیادی میکند تا پیروز این محکمه شما باشید.

نخستین مرحله و اقدامی که برای طرح یک دعوی در دادگستری بایستی انجام شود ارائه دادخواست به دادگاه می باشد . به عبارت دیگر ، هر کسی که قصد پیگیری یک دعوای حقوقی را دارد بایستی ابتدا با ارائه یک دادخواست شروع به انجام این امر نماید .

دادخواست برگه مخصوصی است که چاپ شده و افراد می توانند با پر کردن فرم دادخواست اقدام به اقامه دعوای حقوقی کنند . اما نحوه تنظیم و نگارش دادخواست نکات مهمی دارد که نمی توان از آن غافل بود .

از این قسمت می توانید با پر کردن موارد خواسته شده دادخواست خود را دریافت کنید

شرح کامل درخواست
عیدی
حق بیمه
سنوات
حقوق
اضافه کار
بازگشت به کار
نام
نام خانوادگی
شماره موبایل
نام کارفرما
شماره موبایل کارفرما
شرح کامل درخواست
انتخاب تصویر...
0% complete
حجم تصویر انتخاب شده کمتر از 200 کیلوبایت باشد.
پیگیری درخواست

مطالب پیشنهادی مجله خبری با من تامین

سازمان تامین اجتماعی به منظور دستیابی به اهداف سند درمان ۱۴۰۴ و توزیع عدالت، به سراغ طرح سطح‌بندی خدمات درمانی رفته است اما باید دید در این مسیر چه تهدیدهایی پیش رو دارد.
بازنشستگان تامین اجتماعی که جامعه‌ای بسیار گسترده هستند و بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان کشور را تشکیل می‌دهند، در سال جاری در مقوله همسان‌سازی، شاهد تبعیضات و مشکلات بسیار بودند.
متأسفانه شاهد این هستیم که کارگرانی در جامعه مشغول فعالیت هستند که حداقل های قانونی کار را دریافت نمی کنند. این کارگران در بهترین حالت تنها پایه حقوق را دریافت می کنند و مشمول سایر مزایا نمی شوند.
پاسخ: 1-حتما به صورت غیر ارادی بیکار شده باشد. 2-بازنشسته یا مستمری بگیر نباشد. 3-بیمه شده حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد قبل از بیکار شدن. 4-بیمه شدگانی که به دلیل حوادثی مانند سیل، زلزله، آتش سوزی بیکار شدند نیاز به داشتن حداقل سابقه بیمه ندارند را دریافت خواهند کرد.
پاسخ: ۱- درخواست توسط متقاضی ارائه شده باشد ۲- حق بیمه دوران مذکور پرداخت شده باشد ۳- رابطه بیمه ای فرد با سازمان بیمه تامین اجتماعی برقرار باشد ۴- در صورتی که بیمه شده قبل از تاریخ تقاضا حداقل «۲» سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد
پاسخ: 1- فرد تحت پوشش با ۶۰ سال سن و ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌تواند با حداقل حقوق پایه و بیشتر بازنشسته شود. 2- فرد تحت پوشش با ۶۰ سال سن و زیر ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه متناسب با تعداد سال‌های پرداخت حق بیمه بازنشسته می‌شود. 3- فرد تحت پوشش با ۶۰ سال سن و ۱۰ سال سابقه 4- فرد تحت پوشش با ۵۰ سال سن و ۳۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه با حقوق کامل باز نشسته می‌شود.