محاسباتی نوبت کاری

راهنمای استفاده از خدمات

 طبق قانون، ساعت اشتغال هر کارگر در روز ۷ ساعت و ۲۰ دقیقه  است که معادل ۴۴ ساعت فعالیت در هفته یا ۲۲۰ ساعت در ماه است.
طبق قانون، هر ماه شمسی، ۳۰ روز است. طبق قانون وزارت تعاون و تامین اجتماعی، محاسبه حقوق فعالیت شاغلان در شب، روزهای تعطیل، ماموریت ها، بدی آب و هوا و کسر حقوق بیمه، تابع فرمول هایی است
 
ساعت فعالیت شاغلان نباید بیش از ۸ ساعت در شبانه روز باشد و در تبصره ۱ آن نیز ذکر شده  که ساعات فعالیت در هفته، نباید از چهل و چهار ساعت تجاوز کند. طبق ماده شصت و دوم قانون اشتغال، روز جمعه، روز تعطیل محسوب می شود و مزدش به فرد تعلق می گیرد. پس ساعت فعالیت عادی یک شاغل در روز، ۷ ساعت و ۲۰  دقیقه خواهد بود.

 کار کردن در بعضی از ساعات روز خصوصا شب فشار بیشتری را به کارگر وارد می‌کند؛ این موضوع باعث شده است تا قانون کار، حق نوبت‌کاری(حق شیفت ) را به منظور جبران فشار کاری وارد شده ناشی از کار شیفتی، درنظر بگیرد. ابتدا لازم است نوبت‌های کاری در طول شبانه‌روز را تعریف کنیم:

 شیفت صبح : ساعت‌کاری بین 6 الی 14

شیفت عصر : ساعت‌کاری بین 14 الی 22

شیفت شب : ساعت‌کاری بین 22 الی 6

نحوه محاسبه نوبت‌کاری با توجه به نوع کار در شیفت‌های مختلف عبارت است از:

    شیفت صبح و عصر 10 %
    شیفت صبح و عصر و شب 15%
    شیفت صبح و شب 22.5%
    شیفت عصر و شب 22.5%
 
برای محاسبه دقیق مزد نوبت کاریتان از این قسمت سایت می توانید بهره مند شوید
زمان نوبت کاری
مزد روزانه
ساعت کارکرد

مطالب پیشنهادی مجله خبری با من تامین

فعال مستقل کارگری گفت: هر سال حقوق کارگران شهرداری براساس مصوبه‌‎ی شورایعالی کار افزایش پیدا می‌کرد اما امسال همه‌ی این‌ها را کنار گذاشته‌اند و معلوم نیست چگونه و بر چه مبنایی حقوق‌ها افزایش یافته است.
دولت مصوبه شورای عالی کار درباره حداقل‌بگیران بازنشسته تأمین اجتماعی را تصویب کرد.
سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: طی سال گذشته بیش از ۷۷۸ هزار سند پرداخت کمک هزینه اروتز و پروتز (وسایل کمک پزشکی) از سوی شعب سازمان تأمین‌اجتماعی صادر شده است.
پاسخ: 1-حتما به صورت غیر ارادی بیکار شده باشد. 2-بازنشسته یا مستمری بگیر نباشد. 3-بیمه شده حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد قبل از بیکار شدن. 4-بیمه شدگانی که به دلیل حوادثی مانند سیل، زلزله، آتش سوزی بیکار شدند نیاز به داشتن حداقل سابقه بیمه ندارند را دریافت خواهند کرد.
پاسخ: ۱- درخواست توسط متقاضی ارائه شده باشد ۲- حق بیمه دوران مذکور پرداخت شده باشد ۳- رابطه بیمه ای فرد با سازمان بیمه تامین اجتماعی برقرار باشد ۴- در صورتی که بیمه شده قبل از تاریخ تقاضا حداقل «۲» سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد
پاسخ: 1- فرد تحت پوشش با ۶۰ سال سن و ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌تواند با حداقل حقوق پایه و بیشتر بازنشسته شود. 2- فرد تحت پوشش با ۶۰ سال سن و زیر ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه متناسب با تعداد سال‌های پرداخت حق بیمه بازنشسته می‌شود. 3- فرد تحت پوشش با ۶۰ سال سن و ۱۰ سال سابقه 4- فرد تحت پوشش با ۵۰ سال سن و ۳۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه با حقوق کامل باز نشسته می‌شود.